Žádné komentáře

Leták ve vaší schránce

Šťastný je prodávající, který má mnoho zájemců. Denně mám telefonáty s mými klienty, kteří mi s nadějí v hlase sdělují, že mají zájemce o jejich nemovitost. Ráno našli ve schránce leták, který hlásá: „Mladý pár koupí byt 3+1 s balkonem v této lokalitě. Platba hotově!“

Když za letákem ve schránce prodávající očekává reálného kupujícího, očekává něco jako mimozemšťana z planety pralidí. Očekává totiž, že kupující místo toho, aby v teple domova navštívil specializované realitní portály nebo pročetl inzertní časopis, vyrazí na několik hodin roznášet letáky, za které utratil tisíce korun. Jinými slovy očekává zcela iracionální chování člověka žijícího v moderní době.

Co tedy ty zatracené letáky ve schránce dělají?

Jedná se o pokleslou aktivitu realitních makléřů, které jsou za zenitem své kreativity a pokouší se touto formou oslovit zbytky důvěřivců na realitním trhu. S ohledem na výši průměrné provize stačí, když se na každých 50 tisíc podvodných letáků chytne jeden prodávající.

Jak takový leták poznat?

Lehce. Prakticky každý takový leták je podvodný nebo lehce zavádějící. Prakticky každý takový leták je záminkou makléře jak z prodávajícího vymámit podpis smlouvy. Společné rysy těchto letáků jsou:

  • Nekvalitní kopie, laciný papír.
  • Ruční nastříhání.
  • Zdánlivě ruční písmo, které je po troše zkoumání také lacinou tištěnou kopií.

V případě podezření, že držíte v ruce takový leták, zadejte telefonní číslo z letáku do vyhledávače Google. Velmi často se doberete pravdy ještě před vytočením telefonního čísla.

Co s tím?

Vydávání se za potenciálního kupujícího není dle mého soudu vhodný základ pro seriózní spolupráci makléře a prodávajícího. Jedná se o klamavou taktiku s cílem získat zakázku. Obchod je pořád obchod a ty dobré se na nepravdách nestaví. Na kvalitu obchodu s makléřem, který se stydí uvést na leták své jméno, doporučuji také nesázet své eso v podobně prodávané nemovitosti.

Názor na letáky ve schránce si udělejte sami. Názor na makléře využívající tyto praktiky také. Moje doporučení je na letáky zapomenout a házet je rovnou do koše. Je spousta způsobů jak koupěschopného zájemce o nemovitost oslovit lépe, profesionálněji a nakonec i levněji.